Øvelser

Selvom vi gerne vil hjælpe vores børn med at blomstre med alt det gode, de har i sig, oplever vi, at der indimellem er langt fra vores bedste ønsker til hverdagen. Vi udstråler i stedet irritation, vrede og utålmodighed.

Det viser sig, at det at skabe positive relationer til omverden i virkeligheden kræver, at vi arbejder med os selv. At vi skaber de følelser i os, der hjælper med til at virkeliggøre vores beslutning om at være forstående, nærværende og tålmodige.

Derfor får du her forskellige øvelser, der hjælper med til at udvikle og styrke den del af dig selv, der gør det muligt. Nogle kræver tid og ro, og du vil kunne måle deres effekt i det lange løb. Andre kan du bruge her og nu, når det hele er ved at brænde på.

Hvis du ønsker flere redskaber, så tilmeld dig nyhedsbrevet, hvor du får 10 gratis tips til at skabe et positivt samvær med børn og unge i hverdagen.
  • Få 10 TIPS til at få det bedste frem i dit barn og dig selv i hverdagen. Og nyhedsbreve med inspiration, fif og viden om familielivet.


  • "Tak for de fine nyhedsbreve. Jeg bliver klog og kan bruge dine råd med det samme i hverdagen. En stor hjælp!"

    "Tusind tak for en inspirerende blog, dejligt at blive inspireret af en der tager børnene alvorligt."

    "Din anerkendende og respektfulde tilgang til børn er meget inspirerende."

    "Jeg er ofte blevet ‘reddet’ af dine tips og ideer når det hele brændte på og jeg bare så mig selv som den mest utålmodige og trælse mor. Tak for at huske mig på det som virkelig BETYDER noget her i livet!!"

    "Din blog hjælper mig i den grad til at have det rette fokus ift mine to piger på 5 og 8 år. Ro, tålmodighed og tilstedeværelse. Og man får det tifold igen Tak for det."

  • Louise Klinge NielsenJeg skriver for at give dig, der er forælder, inspiration og redskaber til at få mere glæde og overskud i hverdagen. Så du lettere får øje på alt det fine, dit barn rummer.

    Mine ord tager for det meste udgangspunkt i hverdagen med Mikkel og vores børn, Rebekka på 11 og Hannah på 13. Men indimellem laver jeg flashback til tiden, da pigerne var små eller til min egen opvækst.
    Og nogle gange fortæller jeg om de mange hundrede børn, jeg har arbejdet med, og som jeg møder i mit ph.d.-projekt om lærer-elev-relationer.