OM SKÆLDUD I SKOLEN

Jeg har vundet en formidlingspris for en artikel om, hvad det betyder for nogle elever, når deres lærere bliver vrede og skælder ud. Artiklen er skrevet på baggrund af nogle af de foreløbige resultater af min ph.d. om samværet mellem lærere og elever i folkeskolen.

Du kan læse artiklen Skoleelever lærer mindre, når læreren skælder udvidenskab.dk.

P.S.: En af jer læsere har sendt mig en mail med en opfodring til at give inspiration i forhold til at få de kære børn til at høre efter. Et af mine yndlingsemner og en af de største kilder til flest konflikter imellem forældre og børn. Så stay tuned, for indenfor de nærmeste dage, vil jeg skrive en lille temaserie om det, så I kan slippe for trættende påmindelser og irritation derhjemme.

Dette indlæg var udgivet i:Uncategorized. tilføj som bogmærkepermalink.Der er lukket for kommentarer og trackbacks.
  • Få 10 TIPS til at få det bedste frem i dit barn og dig selv i hverdagen. Og nyhedsbreve med inspiration, fif og viden om familielivet.


  • "Tak for de fine nyhedsbreve. Jeg bliver klog og kan bruge dine råd med det samme i hverdagen. En stor hjælp!"

    "Tusind tak for en inspirerende blog, dejligt at blive inspireret af en der tager børnene alvorligt."

    "Din anerkendende og respektfulde tilgang til børn er meget inspirerende."

    "Jeg er ofte blevet ‘reddet’ af dine tips og ideer når det hele brændte på og jeg bare så mig selv som den mest utålmodige og trælse mor. Tak for at huske mig på det som virkelig BETYDER noget her i livet!!"

    "Din blog hjælper mig i den grad til at have det rette fokus ift mine to piger på 5 og 8 år. Ro, tålmodighed og tilstedeværelse. Og man får det tifold igen Tak for det."

  • Louise Klinge NielsenJeg skriver for at give dig, der er forælder, inspiration og redskaber til at få mere glæde og overskud i hverdagen. Så du lettere får øje på alt det fine, dit barn rummer.

    Mine ord tager for det meste udgangspunkt i hverdagen med Mikkel og vores børn, Rebekka på 11 og Hannah på 13. Men indimellem laver jeg flashback til tiden, da pigerne var små eller til min egen opvækst.
    Og nogle gange fortæller jeg om de mange hundrede børn, jeg har arbejdet med, og som jeg møder i mit ph.d.-projekt om lærer-elev-relationer.