Referencer

Mens jeg arbejdede som lærer, gav mange forældre, elever og lærere feedback på min positive pædagogik. Her ser du et uddrag af nogle af referencerne.

(Læs udtalelser om mine ydelser som forældrerådgiver og foredragsholder under de ydelser, jeg tilbyder.)

Forældre

Vi stod med et barn, som havde tabt modet i forhold til at møde verdenen, men takket været Louises personlige engagement og hendes store energi og kreativitet, har Emil fået selvtillid og lyst til udvikling igen.
Anette Macko, sekretatriatsleder.

Louise har en sjældent veludviklet sensitivitet og indføling med andre mennesker, og det er et stort held for børn og deres forældre, at hun har valgt at bruge disse evner på børn. Hun evner at hele de ubalancer børnene kommer med hjemmefra og at få alle børn til at føle sig som noget særligt, der leverer et unikt bidrag til fællesskabet. Jeg står til rådighed i tilfælde af spørgsmål på 30 23 40 65.
Kirsten Stendevad, forfatter og kursusleder

Du skal vide, at du virkelig har været en fantastisk støtte og hjælp, nok mere end du er klar over. Den måde, du taklede hele situationen på, din indstilling til vores søn og hans problemer, fik os til at se på ham med andre øjne, for som du så fint mindede os om, så er han jo stadig den samme fantastiske dreng. Vores snakke med dig har gjort, at vi nu, selv syntes at vi er helt på rette vej med vores dreng og de udfordringer han møder og sætter i gang.
Mor til barn der fik diagnosen ‘atypisk autisme’, mens jeg var hans lærer.

Vi er meget taknemmelige for, at vores datters første skoleoplevelse var med Louise. Hun er ikke kun en velbegavet kvinde og lærer, hun forstår hvad det at være ”lærer” betyder, inkl. alt dens kompleksitet og krav. Vores datter var utrolig glad for Louise som lærer og sine klassekammerater og ikke mindst for at gå i skole. Og vi mener, det er hvad det hele handler om. At sprede glæde og entusiasme blandt eleverne er alfa og omega, og noget som vi erfarerede at Louise har gjort i den grad, at andre lærere sikkert kan lære meget af og have gavn af. 
Ranj Hassan, IT-supporter

Elever i 9. klasse

For lidt over et år siden, fik vi en lærer som påvirkede vores klasse som aldrig før. Hendes navn var Louise. Som børn har man altid fordomme omkring nye lærere, og vi havde da også fordomme. Men du skød de fordomme i sænk, så snart du kom ind af døren. Du havde en aura omkring dig, der viste, at du ville os noget. ikke bare lære os noget, men lære os at kende. Du viste os nogle undervisningsmetoder, som vi aldrig havde set før. Du lærte os mere end vi havde drømt om. Både dansk, men også om os selv og hinanden. Tak.

Smedelærlinge om hvad de har fået ud af min danskundervisning

Jeg har fundet ud af at jeg ikke er så dårlig til at skrive som jeg troede og det var super cool. (…) Og husk Louise, at selvom folk vil prøve at lægge dig ned for det menneske og de principper du har, så er og vil du altid være et godt og dejligt menneske pga. den måde, du tænker.

Det har været sjovt, og vi har ikke set Louise blive sur, og hun er den eneste af alle de lærere, som ikke er blevet sur, og det hjælper også meget. Jeg har hørt mere efter i de 10 uger jeg har været her end de 10 år jeg har gået i folkeskolen. I dine timer kommer man til at komme ud med sine følelser, og det godt, synes jeg.

Jeg har lært at gå mere ind i de tekster, vi læser, og tro mig, jeg har lært noget.

Jeg har lært noget om, hvordan man forstår andre mennesker, og hvordan man får det bedre med sig selv.

Jeg synes klart, at jeg har lært noget. Jeg har fået mine egne holdninger udvidet og lært hvordan man skal behandle andre mennesker bedre.

Har forstået meningen med en dialog, og man ikke bliver et dårligere menneske af at tage fejl.

Kollegaer og ledere

I sit samvær med børnene har Louise haft en evne til at hvile i sit kærlige væsens kerne og herfra at kontakte barnet/børnene. Herved forstår det/de hendes intentioner på et dybere plan og forstår samtidig, at hun vil hjælpe det/dem og ikke bare bestemme over dem.
Karsten Kring Lauridsen, socialpædagog.

Det første der sprang mig i øjnene var hendes milde sind og store kærlighed til de børn hun var i kontakt med. Gennem tiden vi var sammen inspirerede hendes tilgang til børnene mig i sådan en grad at det klart vil afspejle sig i mit eget arbejde med børn fremover. I sit møde med andre er hun fast besluttet på at se det bedste i den anden, samt at give det plads til at vokse og udvikle sig. Den tiltro hun viser får alle på hendes vej til at vokse, børn såvel som voksne.
Heiko Damsbo, lærer.

Det var tydeligt fra første færd, at Louise havde en måde at møde eleverne på, som skabte tryghed og tillid fra første møde. Eleverne blev meget glade for at have Louise og bad ligefrem om at få hende igen. Louise har en unik evne for at se, mærke og forstå det enkelte barn og dets behov. Vi kan glæde os over, at vi har lært Louise at kende og har haft glæde af hendes enestående menneskelige og pædagogiske evner i den tid, hun har været hos os.
Ingelise Hallengren, tidligere skoleleder.

Det første man bemærker og som slår én i mødet med Louise er det livtag og den indføling hun har med det enkelte barn. I arbejdet forsøger Louise altid at finde en forståelse og mærke hvor det enkelte barn såvel som voksne er. Hendes indlevelsesevne og forståelse er unik, hun er rummelig og nærværende, og i stand til altid at anskue alt i en større helhed. Louise er for alt arbejde med børn en stor gave.
Dorte Saiz Marquina, skoleleder.

Louise har været helt fantastisk. Flere elever har udtalt, at de aldrig kunne lide faget i folkeskolen, men hos Louise var det spændende. Dette gælder også de 2-sprogede. Og flere har klaret eksamen meget bedre, end de andre lærere havde forventet. Samtidig har Louise haft en evne til at “komme ind under huden” på eleverne, der jo var drenge, og drenge taler jo sjældent om eventuelle personlige problemer. Flere lærere siger, at de slet ikke er kommet så tæt på og misunder faktisk Louise denne evne.
Louise Rosthøj, uddannelseschef ved CPH West.

  • Få 10 TIPS til at få det bedste frem i dit barn og dig selv i hverdagen. Og nyhedsbreve med inspiration, fif og viden om familielivet.


  • "Tak for de fine nyhedsbreve. Jeg bliver klog og kan bruge dine råd med det samme i hverdagen. En stor hjælp!"

    "Tusind tak for en inspirerende blog, dejligt at blive inspireret af en der tager børnene alvorligt."

    "Din anerkendende og respektfulde tilgang til børn er meget inspirerende."

    "Jeg er ofte blevet ‘reddet’ af dine tips og ideer når det hele brændte på og jeg bare så mig selv som den mest utålmodige og trælse mor. Tak for at huske mig på det som virkelig BETYDER noget her i livet!!"

    "Din blog hjælper mig i den grad til at have det rette fokus ift mine to piger på 5 og 8 år. Ro, tålmodighed og tilstedeværelse. Og man får det tifold igen Tak for det."

  • Louise Klinge NielsenJeg skriver for at give dig, der er forælder, inspiration og redskaber til at få mere glæde og overskud i hverdagen. Så du lettere får øje på alt det fine, dit barn rummer.

    Mine ord tager for det meste udgangspunkt i hverdagen med Mikkel og vores børn, Rebekka på 11 og Hannah på 13. Men indimellem laver jeg flashback til tiden, da pigerne var små eller til min egen opvækst.
    Og nogle gange fortæller jeg om de mange hundrede børn, jeg har arbejdet med, og som jeg møder i mit ph.d.-projekt om lærer-elev-relationer.