Hvis du som mig er interesseret i, hvad der i skolen får lærer-elev-relationerne til at blomstre eller bryde sammen, så har jeg skrevet en artikel, som jeg håber, du finder spændende. Jeg har givet ordet til eleverne, og deres ord er vigtige og indimellem rystende.
Hvis du scroller lidt ned på videnskab.dk kan du se artiklen “Elever vil betyde noget for deres lærer.” På baggrund af mine interviews med 50 elever i 5-7. klasse i mit ph.d.-projekt, er det tydeligt, at både drenge og piger, lys og mørk først og fremmest ønsker én ting i samværet med deres lærer – at opleve at de har en betydning for læreren.
Rigtig god weekend kære læser.
2 kommentarer
Kære Louise,
Det ser ud til at være et rigtig spændende projekt du er i gang med.
Jeg er gymnasielærer, pt. i pædagogikum, og har, især med hf-hold, også oplevelsen af at det betyder utrolig meget for undervisningssituationen at eleverne kan mærke at man vil dem og kan lide dem. Det er virkelig undervurderet hvor meget relationen mellem lærer og elev betyder.
Hvornår er dit ph.d.-projekt færdigt, og kan man til den tid komme til at læse det i sin helhed?
Faced with the absolute glut of available games and the seemingly insurmountable obstacle of built in name recognition for
these classic games, it can be difficult for a new game to stand out from the pack.
He made music for the Mario games, Zelda games, and many other games in his life.
Uno is a great card game that was originally developed all the way back in 1971.